Suzanne van Scheijen Financial crises in the media. A study of the framing of news on financial crises in Dutch newspapers Dutch newspapers have extensively compared the initial period of the financial crisis of 1929 to that of 2008 as well as their corresponding characteristics. This article shows that there are indeed many similarities in the framing and representation of both financial crises in two selected Dutch newspapers, the popular De Telegraaf and the reliable Algemeen Handelsblad. One similarity is that both newspapers in both periods mostly used the economic consequences frame. The types of sources on which they relied, however, were different. Further study of the sources and a qualitative analysis of the most popular frame revealed important differences between the representations of both financial crises.

Additional Metadata
Publisher Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid
Journal Tijdschrift voor Mediageschiedenis
Rights Auteursrecht van ieder artikel berust bij de auteur en wordt met toestemming van de auteur gepubliceerd. Indien een artikel is geaccepteerd voor publicatie gaat de auteur akkoord met een Creative Commons licentie Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Netherlands License
Note Tijdschrift voor Mediageschiedenis; Vol 14, No 1 (2011): Mengnummer
Citation
Scheijen, Suzanne van. (2015). Financiële crises in de media. Tijdschrift voor Mediageschiedenis, 14(1).

Additional Files
cover.jpg Cover Image , 122kb