Tussen 1997 en 2007 was veel te doen over de belastingmaatregelen waarmee Nederland de filmsector wilde stimuleren. Het doel van deze maatregelen was het genereren van productievolume door het aantrekken van private investeringen en het bevorderen van de filminfrastructuur. Aan de overheid staan diverse middelen ter beschikking om beleidsdoelstellingen te bereiken, bijvoorbeeld regelgeving, voorlichting en subsidiëring.

Additional Metadata
Publisher Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid
Journal Tijdschrift voor Mediageschiedenis
Rights Auteursrecht van ieder artikel berust bij de auteur en wordt met toestemming van de auteur gepubliceerd. Indien een artikel is geaccepteerd voor publicatie gaat de auteur akkoord met een Creative Commons licentie Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Netherlands License
Note Tijdschrift voor Mediageschiedenis; Vol 13, No 2 (2010): Het filmbedrijf en de markt
Citation
Hemels, Sigrid. (2015). Opkomst en ondergang van de belastingsubsidies voor de filmsector. Tijdschrift voor Mediageschiedenis, 13(2).

Additional Files
cover.jpg Cover Image , 157kb