Het journaal bestaat vijftig jaar en in die tijd is er een stortvloed van meningen over het programma gepubliceerd. Van beroepscritici vooral – het journaal is vanaf de eerste dag intensief gevolgd door generaties televisierecensenten. En van het publiek: het journaal is altijd ruim bedeeld in de ingezonden brievenrubrieken. Iedereen heeft een mening over het journaal. Maar wat denkt het journaal van zichzelf? Wat valt er te zeggen van het zelfbeeld van deze organisatie, die in vijftig jaar uitgroeide van vijf tot meer dan tweehonderd personeelsleden?

Netherlands Institute for Sound and Vision
dx.doi.org/10.18146/tmg.188
Tijdschrift voor Mediageschiedenis
Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
TMG Journal for Media History; Vol 8, No 2 (2005): Vijftig jaar tv-journaal; 30-42

van Liempt, Ad. (2015). Het Zelfbeeld van het Journaal. Tijdschrift voor Mediageschiedenis, 8(2), 30–42. doi:10.18146/tmg.188